Mostovi oduvek imaju posebno mesto u istoriji. Pogledajmo neke od najlepših i najneobičnijih:
Vodeni most
Vodeni most koji povezuje Elbe-Havel kanal sa kanalom Mittelland i time omogućava brodovima da pređu preko reke Elbe. Vodeni most u Magdeburgu je dugačak 918 metara, dubina vode na mostu je 4.25m. Ovo je ujedno i najduži plovni akvadukt na svetu. Izgradnja ovog mosta počela je još 1930-ih, ali zbog Drugog svetskog rata, a potom i podele Nemačke rad je suspendovan do 1997. godine . Vodeni most otvoren je i za pešake, a ne samo za brodove. Most je konačno završen i otvoren za javnost 2003. godine. Da nije ovog mosta brodovi bi morali da plove čak 12 kilometara duže.
Bruklinški most
Viseći most od čelične žice, koji povezuje Bruklin i Menhetn preko Ist rivera, bio je prvi svoje vrste i simbol optimizma tih vremena. Uprkos nizu tragedija (uključujući smrt vodećeg inženjera i još 26 žrtava tokom 13-godišnje izgradnje), kada je otvoren 1883. most je hvaljen zbog svoje gracioznosti i nazvan osmim čudom sveta.
Most uzdaha
Ovaj ljupki barokni most koji premošćuje Rio di palazzo ima mračno poreklo. Sagrađen je početkom 17. veka od belog krečnjaka da bi povezao inkivizitore iz Duždeve palate sa zatvorom preko reke. Nazvan je Mostom uzdaha jer se smatralo da je pogled na Veneciju kroz rešetkaste prozore zatvorenog prelaza poslednji prizor spoljašnjeg sveta koji su zatvorenici videli pre svog smaknuća. Istina je, međutim, da su se u zatvoru nalazili sitni kriminalci koje nije čekala smrtna kazna.
Ironijom sudbine, most danas ima specijalno značenje za ljubavnike: lokalna legenda kaže da ako se ljubavnici poljube na mostu u sumrak, biće večno u ljubavi.
Spiralni most
Najmlađi na ovoj listi je tehnološko čudo u Singapuru. Ovaj zakrivljeni pešački most je osmišljen u obliku dvostruke spirale i povezuje singapursku marinu sa odmaralištem Marina Bay Sands. Noću se transformiše u čudesnu obrazovnu strukturu. Unutrašnja spirala je prekrivena staklom i LED svetiljkama. Parovi obojenih crvenih i zelenih slova predstavljaju četiri baze DNK (adenin, citozin, guanin i tinin).
Stari most (Firenca)
Najviši i najstariji most u Firenci od kamena i drveta natkriljuje reku Arno u njenom najužem toku. Duž srednjovekovnog mosta „vise” razne prodavnice - do 16. veka tu su bili mesari, ali kada se vojvoda od Firence i Toskane požalio na miris, mesare su zamenili zlatari (koji su tu i dan danas). Nacisti su 1944. dobili naređenje da sruše sve firentinske mostove; odlučili su da je Ponte vekjo previše lep da bi bio dignut u vazduh, pa su umesto toga razneli stare građevine na krajevima mosta.
Stari most (Mostar)
Ponekad je stvar u tome šta jedno arhitektonsko blago simbolizuje, a ne samo u kamenu i drvetu od koga je izgrađeno. Stari most je bio ključna veza između Otomanskog Carstva i hrišćanskog Zapada, spajajući Bosnu i Hercegovinu i kulturno i fizički. Svojeveremeno opisana kao duga koja se uzdiže do Mlečnog puta, ova prelepa građevina od krečnjaka je više od 400 godina nadgledala Neretvu. Uništena je 1993. tokom građanskog rata i u međuvremenu je rekonstruisana. Danas je simbol mira i saradnje, ali i podsetnik kako krhke veze zmeđu ljudi mogu biti.
Čengjang
U provinciji Guangsi na jugu Kine, manjinski narod Dong izgradio je tradicionalne mostove „protiv vetra i kiše”, koji su spajali okolna sela ali služili i kao mesta za većanja, opuštanje i razmenu ideja, štiteći ljude o lokalnih nepogoda. Ovaj most od drveta i kamena, završen 1916, ukrašen je rezbarijama i slikama u hodniku i duž krovova pet paviljona.
Khaju most
Isfahan je jedan od najstraijih gradova u Iranu i, u svoje vreme, jedan od najelegantnijih. Jednako ljubak i šarmantan je i Khaju most na reci Zajandeh, koji je 1650. izgradio šah Abas Veliki, inače graditelj mnogih čuvenih džamija i palata u gradu. Ovaj most sa 24 luka brzo je postao mesto za romantično bekstvo, gde su se skrivali ljubavnici. Čak je i šah bio toliko očaran mostom da je tražio da se u njemu izgrade specijalne prostorije za njega i njegov dvor.