-->
Rabindranat Tagor (neće vas niko grditi i ako kažete Tagore, ali ni ako kažete Takur), bio je indijski književnik i, donekle, filozof. Rođen je kao najmlađe dete, sedmo (materijalno bogatog) hinduističkog verskog mistika, Devendranaha. Sam prevodio svoju poeziju na engleski jezik. Britanski vitez i dobitnik Nobelove nagrade za književnost 1913. godine.


 Do svojih pedesetih godina života nepoznat (sem po bogatstvu) čak i u svojoj rodnoj Kalkuti. Tada odlučuje da se po drugi put vrati u Englesku i ulaže novac u svoju promociju radi popularnosti. To mu donosi titulu britanskog viteza, ali i Nobelovu nagradu (jednu od niza politički motivisanih) za književnost. Preko noći postaje poznat i putuje svetom, promovišući sebe. Bio nacionalista i militarista u principu, ali javno se deklarisao kao „duhovni multikulturarista“. Novostečeni novac, pored onog kojeg je nasledio od svog oca, ulaže u versko – političku sektu Višva Bharati. Umro 1941. godine.

 Šta mi to tako gluho šapućeš na uši, o smrti, smrti moja? Kad uveče cveće klone i marva se vrati svojim torovima, prilaziš mi kradom i šapućeš reči koje ne razumem. Moraš li me tako prositi i vrbovati, opojnim otrovom uspavljujućeg šapata i hladnih poljubaca, o smrti, moja smrti? Zar neće biti ohole svečanosti za našu svadbu? Nećeš li oplesti vencem svoje mrke kudrave vitice? Zar nema nikoga koji će poneti zastavu pred tobom i neče li se noć upaliti od tvojih crvenih buktinja, o smrti, moja Rabindranat Tagor smrti? Dođi sa svojim školjkama i zasviraj mi u budnoj noći. Ogrni me purpurnim plaštom, uzmi mi ruku i povedi me. Neka me pred vratima čekaju tvoja kola sa tvojim nestrpljivim konjima u vrisku. Podigni preves svoj i pogledaj me drsko u oči, o smrti, smrti moja.

 Iz Gradinara

Download Knjiga

Šta je Nostalgija Zanimljivosti?

Možda prvo reći šta znači nostalgija? Kovanica nastala od (staro)grčkih reči nóstos álgos, što bi značilo kuća i bol. Nije teško zaključiti...

Čitanije

.